تست فني IE8

حدود بيشتر از 1 ماه از عرضه شدن IE8 ميگذرد و كاربران هنوز علاقه اي به استفاده از IE8 نشان نداده اند ! شايد تا حدودي حق داشته باشند ! ما در اينجا به تست IE8 به وسيله ي چند ابزار اينترنتي پرداختيم تا ببينيم آيا مهاجرت از ساير مرورگرها به IE8 درست است يا خير ؟!(تستي مشترك از من و IT87)

1 - تست Acid :

در اين تست مرورگر را از لحاظ سازگاري با استاندارد هاي وب مانند جاوا اسكريپت و DOM بررسي كرديم كه در تست acid2 نتيجه بسيار مطلوب بود اما در تست acid3 نتيجه بسيار نا اميد كننده !

همانطور كه ميبينيد در تست acid2 عكس به صورت كامل ديده ميشود .

اما در تست acid3 نتيجه بسيار نا اميد كننده است ! نتيجه ي مطلوب بايد 100/100 باشد اما نتيجه 20/100 شده است . اين در حالي است كه مرورگرهاي فاير فوكس 70/100 و كروم 98/100 هستند !

2- تست Adobe flash :

اين تست مرورگر را از نظر سازگاري با فلش هاي موجود در سايتها بررسي ميكند . به اين صورت كه تعدادي خرچنگ را به صورت متوالي به تصوير اضافه ميكند . نتيجه اين بررسي هم مطلوب بود كه اين خود نشان دهنده ي سازگاري IE8 با فلش ميباشد .

3 - تست Java script Library :

تست جامعي از جاوا اسكريپت كه مرورگر رو از لحاظ سازگاري كامل با جاوا بررسي ميكند . متاسفانه اينجا هم نتيجه بسيار نااميد كننده بود !! (به علت زياد بودن عمليات تست امكان درج تصوير وجود نداشت،بهتر است خودتان نيز اين تست را انجام دهيد)

4 - تست سرعت در مقايسه با فايرفوكس :

در اين تست IE8 را با فايرفوكس از لحاظ زمان لود شدن چند سايت سنگين وب بررسي كرديم . نتايج بسيار جالب بود ! IE8 هم پاي فايرفوكس و حتي در بعضي موارد بهتر از آن عمل ميكرد ! اين نشان ميدهد كه حرف و حديث هايي كه درباره ي سرعت IE8 زده ميشد حقيقت دارد !

سايت هاي سنگين تست شده : , Ford , Youtube BBC , Gamespot , ExtremeTech

نتيجه گيري :

شايد تنها نتيجه اي كه بتوان از اين تست ها گرفت اين باشد كه مايكروسافت براي رقابت با سرعت بالاي مرورگر كروم گوگل سعي كرده است تا سرعت IE8 را هم افزايش دهد اما مثل اينكه به مسائل ديگر توجهي نكرده است !!

blog comments powered by Disqus